الخميس، 17 يوليو 2014

الحلقة 34 - الجزء الثالث

وقفنا الحلقة إللى فاتت عند أما


أجازة عمر ولميس خلصت والمفروض يسافروا ، وعمر قرر مش هيسافر قبل ما يفرّح قلب لميس ،،حجزوا وإتفاجئت إن عمر أجّل السفر أسبوع كمان

لميس : عمر إنت أجلت السفر ليه ؟؟

عمر : عشان فيه حاجه ضروريه لازم أعملها الاول عشان نقدر نسافر ~

لميس : حاجة إيه دى ?!

عمر : إلبسي وبعد شوية إن شاء الله هتعرفي

دخلت غيّرت هدومها ومشيت معاه وهى بتسأله عن المكان إللى رايحينه ومازال مش راضي يقولّها ~ !!!!

مروان أصبح تفكيره دايماً مشغول بـ لوجين وحالتها ، بيعدّى عليها كل يوم عند أهلها عشان يطمن عليها هى وسلوان وكل ما بيص لـ ملامح الحزن إللى إحتلت وشها وعنيها يحس بوجع فـ قلبه ، نفسه أوووى يمحى الحزن والألم إللى جواها وينسّيها بأى طريقه

وأول حاجه فكّر يعملها بدأ يدّور على شقه جديده مش عاوز لوجين ترجع من بيت أهلها للمكان إللى حصلت فيه الحادثه تانى


أخيراً عمر ريّح لميس من فضولها ، وقف بالعربيه قصاد دار أيتام !!!


لميس : إيه ده يا عمر ؟؟!!!!

من غير ما يرد عليها أخدها من إيديها ودخلوا ، عمر قرر ياخد لميس ويتبنّوا طفل من دار الأيتام ،، لميس فـ الأول إستغربت بس لما لقت عمر ماشى فـ الإجراءات بجدّيه إتشجعت وحسّت بـ فرحه دخلت قلبها :')) ، وقفت مبتسمة وهى باصه للأطفال بـ حُب


دكتوره فاطمه ودكتور محمود حاسيين بالغم والحزن على إللى حصل لـ بنتهم لوجين وزاد همهم أكتر وأكتر لما عرفوا إن لميس مش هتخلّف حزينة( ، نفسهم يعملوا أى حاجه عشان بس يشوفوا الفرحه فـ قلب بناتهم حزينة(

قاعدين يتناقشوا فـ حال لوجين ولميس وإذا بـ لميس داخله هى وعمر ومعاهم طفله عمرها شهور !!!


لميس وعمر إتبنّوا طفله رضيعه ، لميس إختارت أصغر طفله فـ الملجأ ، عاوزه طفله تكبر فـ حضنها وبالشكل إللى كان نفسها تربّي بيه بنتها ، أول ما لمحتها حست قلبها إتشدلها أوووى ضمّتها ونزلت دموعها أصرت إن هى دى البنت إللى هتاخدها


وقفوا أمها وابوها مزهولين ومش فاهمين حاجه !!!!

لميس وهي مبتسمه : أقدملكم بنتي #فرح :'))

سمّتها فرح لإنها الفرحه إللى هتملا قلبها وتعوضها عن حرمان الامومه ،، الكل فرح علشانها وخصوصاً امها وأبوها حاسيين ربنا إستجاب لدعائهم وحياة بنتهم هتتبدل لفرح بدخول فرح فـ حياتهم ، وبيدعوا ربنا يصبّر لوجين ويشوفوها هى كمان فرحانه ومبسوطه فـ حياتها


••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••


ملك مهمومه أوووى لحال أخوها ولوجين ، إتكلمت مع لوجين كتيير وحاولت تصبّرها ، جربت تاخدها ويخرجوا بس لوجين بترفض ، حاطه سلوان فـ حضنها ومابتخرجش من بيت أهلها ، بتخاف على سلوان حتى من مروان نفسه !

مش عاوزه حد يقرّب منها لو تطول تخبّيها عن الدنيا كلها مش هتتردد


ملك إقترحت على محمد مادام قرر ياخدهم ويسافروا سفاجا ، يقولوا لمروان يقنع لوجين ويسافروا معاهم عشان تغيّر جو ، المكان هناك روعة والطبيعه إن شاء الله هتخليها ترتاح ابتسامة) ، محمد عجبه الإقتراح جداً وبالفعل قال لصاحبه وصاحبه معندهوش مانع واداله المفتاح على طول


وملك كلّمت مروان ، عجبه إقتراحها ومستعد يعمل أى حاجه عشان يسعد لوجين ابتسامة) ، وبدأ يقنعنها ..... رفضت وبعد معاناة منه هو وملك فـ إقناعها أخيراً وافقت


جهزوا الشنط وملك جهّزت كل اللوازم إللى ممكن يحتاجوها لإنها راحت المكان قبل كده وعارفه مفيش هناك مكان قريب يشتروا منه طلباتهم ابتسامة)

جهزوا وركبوا عربياتهم ، ملك جنب محمد فـ عربيتهم ومعاهم حمزه وحفصه ،، ولوجين ومروان فـ عربيتهم ، قاعده جنبه حاضنه سلوان وشارده فـ الطريق ، ومروان باصصلها وهو مشتاق أووى لبسمتها :'))


وصلوا الشاليه بعد الفجر ، نزّلوا شنطهم وفتح محمد الشاليه ، كان زى ما سابوه آخر مره ، بص محمد لـ ملك وضحك ، إبتسمت ثم تحولت البسمه لضحكه لما إفتكرت أول يوم وصلوا فيه المكان


لوجين كانت تعبانه من الرحله ملك رتبتلها الأوضه بسرعه ، دخلت حطت سلوان فـ حضنها ونامت على طول ، ومروان رتب الشاليه ورص الحاجه مع ملك ومحمد ودخل نام جنب لوجين

وملك ومحمد حصلوه وناموا فـ أوضتهم


لميس من وقت ما جابوا فرح والفرحه مش سيعاها ، وعمر مبسوووط أوووى لفرحتها ^_^

دخل لقاها بتغيّر لـ فرح ^_^ وتجهز عشان مسافرين ابتسامة


لميس بصتله وهى مبتسمه ^_^ : مش عارفه أشكرك إزاى يا عمر :')) إنت رجّعتلى الأمل فـ الحياه ^_^

عمر : لو عاوزانى أكون مبسوط أوعى أشوف الدموع فـ عيونك تانى ابتسامة) عاوز أشوف بسمتك منوره وشك وبس ^_^

لميس: ربنا ما يحرمنى منك أبداا يا حبيبي ♥

عمر : ولايحرمنى منك يا روح قلبي وتأكدى دايماً إن إنتى الأهم عندى من أى حاجه فـ الدنيا ♥


قبّل راسها وساعدها فـ تقفيل الشنط ، أخدوا شنطهم ودّعوا أهل لميس ومشيوا ع المطار ومعاهم الفرح ^_^ ♥

ياسمين ومحى رجعوا من الصعيد فرحانين جداً بالزياره دى ^_^ ومحى وعدهم إن شاء الله يكرروا الزياره ومايطوّلش الغيبه تانى ابتسامة

ومازال بيشكر ياسمين على كل حاجه حلوه عملتها عشانه وعلى كل إحساس حلو عاشه معاها وبسببها

ياسمين : لو حد فينا هيشكر التانى يبقى أنا ، حياتى كلها إتبدلت من يوم ما دخلت فيها ^_^ ♥ أنا كنت عايشه فـ الدنيا زى الأموات بس إنت جيت ورجّعت لقلبي الحياه من تانى ^_^ ♥ ربنا ما يحرمنى منك إنت ومالك أبداا

محى : ولا يحرمنى منكم أبداا يا ياسمينة قلبي :* ♥


ساره خلاص على آخرها وصلت لآخر شهر ومهند وأمه بيساندوها ومتشوقين أووى لولادتها ^_^ ♥


••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••


محمد صحى مالقاش ملك جنبه إبتسم وكإنه عارف ومتأكد هى فين دلوقتى ^_*، بص من الشباك وبالفعل لقاها واقفه ع البحر ♥ ، غسل وشّه ونزلّّها

ملك صحيت بدرى وكعادتها جريت تستقبل الشمس فـ شروقها و تختلس لحظات مع الطبيعه وجمالها المبهر ^_^ ♥

حست براحه نفسيه وهى بتتأمل خلق الله ^_^ ، وإنتبهت على إيد محمد حضناها من ضهرها إبتسمتله ^_^ : صباح الخير يا روح قلبي ♥

محمد : صباح السعاده والفل والورد والياسمين والحب ♥ ^_^ ، كنت متأكد هلاقيكي هنا ^_^

ملك : ^_^ ، فاكر أول مره جينا فيها هنا ^_^

محمد : طبعاً ^_^ مانسيتش ولا لحظة عشناها سوا فـ المكان ده ♥

فضلوا قاعدين ع البحر سوا بيسترجعوا شهر العسل إللى قضوه هنا فـ المكان ده ، إسترجعوا لحظاتهم وكإنها بتحصل دلوقتى قصادهم ، ومع كل ذكرى وضحكه يفتكروها يتسرّب هم وتعب من قلبهم ♥ ^_^ ~


صحيوا كلهم فطروا سوا ، ولوجين بعد الفطار خدت سلوان ودخلت أوضتها ،، مروان فضل يتحايل عليها تروح معاه ع البحر وهى إتحججت إنها تعبانه من السفر ، فـَ اخد حمزه ومحمد اخد حفصه وراحوا ع البحر عشان ينزلوا شويه ابتسامة)


وملك دخلت لـ لوجين الأوضه : ماتيجي نقعد ع البحر شويه يا لوجي ابتسامة) ؟

لوجين : لا يا ملك روحى إنتى انا تعبانه شويه :'))

ملك : لحد إمته ؟!

لوجين : !!!!!!

ملك : لحد إمته هتفضلي ع الحال ده !

لوجين : مش قدارة امسك دموعي

ملك : أنا مش بسألك السؤال ده عشان تعيطي يا لوجين ، مش بيتهيألى بقى كفايه ؟! ليه تضيّعي فرحة قلبك بـ بنتك ؟! وليه تضيعى فرحة جوزك حبيبك بإنه بقى أب ؟! ربنا له حكمه فـِ إن يحصلك كده يا لوجين يبقى لازم تصبرى وترضي وتعيشي حياتك بـ فرحه الحزن عمره ما بيرجع أى حاجه ولا بيداوى وجع القلب بيزوده أكتر :')) ، إفرحى إن ربنا ماحرمكيش من الأمومه ورزقك ببنوته زى القمر ^_^ ، بكره تكبر إن شاء الله قصاد عنيكي لحد ما تجوزيها كمان ^_^

قربت من لوجين مسحت دموعها وقبّلت راسها :* : يلا يا حبيبتي ، إستهدى بالله وقومى نقعد معاهم شويه ع البحر

قامت لوجين غسلت وشّها وطلعت مع ملك ابتسامة) ، محمد عاملهم مكان يقعدوا فيه وحاطط شمسيه ، ملك جابت شنطة سلوان وقالت لـ لوجين تسيبها من إيديها شويه ، والحمدلله محاولة ملك نجحت المره دى ♥

حطوا سلوان جنبهم وبيتفرجوا على محمد ومروان وهم بيلعبوا مع حمزه وحفصه ♥


إبتسمت لوجين ومروان شايل حفصه وبيجرى بيها، إتخيلت سلوان لما تكبر كده وتملا حياتهم فرحه ، بصت عليها وهى نايمه جنبها وإبتسمت اووى ^___^

مروان كان بيلعب مع عيال أخته وأول ما لمح لوجين مع ملك فرح إنها أخيراً وافقت تخرج بره الشاليه ^_^ ،
راحلهم : لوكى مين القمر إللى قاعده جنبك دى مش تعرفيني طيب ^__* ؟!

إبتسمت لوجين ^_^ ، ملك : أعرفك يا سيدي دى الأنسه لوجين ^_^ ؟

مروان : نعم !!! الأنسه احلى ابتسامة!!

ضحكت لوجيناحلى ابتسامة


مروان : بس تعرفى إن الآنسه دى ضحكتها تجنن ، تسمحيلي بقى أخطفها ساعه كده ونرجع


وقبل ما ترد عليه كان ماسك لوجين من إيديها وبيجري بيها ،

لوجين : مروااان بالراحه بطّل جنااان احلى ابتسامة

وهو بيجرى ولا هامه كلامها ...

وأخيراً وقف ،، بصّلها بفرحه : أصلك ما تتخيليش أنا فرحان أد إيه دلوقتى وأنا شايف ضحكتك ^_^ نفسي أطييير انا وانتى وبس :')) ♥

لوجين : أنا اسفه يا حبيبي إنى ضيّعت فرحتك بـ سلوان وضايقتك الفتره دى كلها غصب عنى والله انا

قاطعها : ممكن بلاش إعتذرات وبلاش نفتكر أى حاجه حصلت ، ممكن بقى نفرح شويه عشان خاطرى ♥ ؟؟

إبتسمت لوجين قربت وسندت راسها فـ حضنه ♥ ، قبّل راسها :*

مروان : فاكره رحلة العين السخنه ؟

قامت من حضنه وضحكت : مممم قصدك لوجين الطايشه هه !!

مروان : ههههههههههههه قطع لسان اللى يقول على حبيبتي كده :P لا وإيه كنت فـ عز عصبيتي وخوفى عليكي ولسه ضاربلى اتنين ومطوه بقى واكشن ايه تطلعيلي بجملتك إللى تحرق الدم إنت مش ممكن إنت عملتها إزاى دى ههههههههههههههه (وهو بيقلد صوتها )

لوجين : ههههههههههههههههه الله بقى ما خلاص

مروان : يا سلام على روح قلبي وهى مكسوفه ^_^ ♥

بصتله وإبتسمت ^_^ ، بصّلها وإبتدت لغة العيون تحكي ♥ ~

فجأه وقف مروان : ثانيه واحده خليكي زى ما إنتى

راح الشاليه بسرعه جاب لوحه وقلم ورجع ،، إستغربت لوجين : إنت جبت اللوحه دى منين !!!

مروان : ما انا كنت عامل حسابى إنى هشوف قمر طالع وسط النهار لازم أرسمه ^_^ ♥

لوجين : ^____^

مروان : إثبتى بقى عشان اعرف ارسم القمر لو سمحتى ^_^

إبتسمت لوجين وبدأ مروان يرسمها ويخّرج كل طاقته ،،،، إتلاشت كل لحظة حزن مرت الفتره اللى فاتت فـ سرحانه فـ ملامحها إللى آسره قلبه ♥ ابتسامة)

محمد مستمتع أووووى باللعب مع حمزه وحفصه وبيضحك على ردة فعلهم أول ما شافوا المايّه لإنهم أول مره يروحوا البحر ♥ ^_^ ، مقضيها لعب معاهم وتصوير وملك شالت سلوان وراحت تتفرج على محمد وهو بيلعب مع حمزه وحفصه ^_^ ، وباصه على مروان ولوجين بفرحه ^_^ وبتتمنى من ربنا يديم الفرحه لقلبهم وحياتهم ♥ ~


••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••


كانوا ناويين يمدوا رحلتهم كمان اسبوع لكن وصلهم خبر إن ساره ولدت ابتسامة فإضطروا يرجعوا ...
وقفنا الحلقة إللى فاتت عند أما


أجازة عمر ولميس خلصت والمفروض يسافروا ، وعمر قرر مش هيسافر قبل ما يفرّح قلب لميس ،،حجزوا وإتفاجئت إن عمر أجّل السفر أسبوع كمان

لميس : عمر إنت أجلت السفر ليه ؟؟

عمر : عشان فيه حاجه ضروريه لازم أعملها الاول عشان نقدر نسافر ~

لميس : حاجة إيه دى ?!

عمر : إلبسي وبعد شوية إن شاء الله هتعرفي

دخلت غيّرت هدومها ومشيت معاه وهى بتسأله عن المكان إللى رايحينه ومازال مش راضي يقولّها ~ !!!!

مروان أصبح تفكيره دايماً مشغول بـ لوجين وحالتها ، بيعدّى عليها كل يوم عند أهلها عشان يطمن عليها هى وسلوان وكل ما بيص لـ ملامح الحزن إللى إحتلت وشها وعنيها يحس بوجع فـ قلبه ، نفسه أوووى يمحى الحزن والألم إللى جواها وينسّيها بأى طريقه

وأول حاجه فكّر يعملها بدأ يدّور على شقه جديده مش عاوز لوجين ترجع من بيت أهلها للمكان إللى حصلت فيه الحادثه تانى

أخيراً عمر ريّح لميس من فضولها ، وقف بالعربيه قصاد دار أيتام !!!


لميس : إيه ده يا عمر ؟؟!!!!

من غير ما يرد عليها أخدها من إيديها ودخلوا ، عمر قرر ياخد لميس ويتبنّوا طفل من دار الأيتام ،، لميس فـ الأول إستغربت بس لما لقت عمر ماشى فـ الإجراءات بجدّيه إتشجعت وحسّت بـ فرحه دخلت قلبها :')) ، وقفت مبتسمة وهى باصه للأطفال بـ حُب

دكتوره فاطمه ودكتور محمود حاسيين بالغم والحزن على إللى حصل لـ بنتهم لوجين وزاد همهم أكتر وأكتر لما عرفوا إن لميس مش هتخلّف حزينة( ، نفسهم يعملوا أى حاجه عشان بس يشوفوا الفرحه فـ قلب بناتهم حزينة(

قاعدين يتناقشوا فـ حال لوجين ولميس وإذا بـ لميس داخله هى وعمر ومعاهم طفله عمرها شهور !!!


لميس وعمر إتبنّوا طفله رضيعه ، لميس إختارت أصغر طفله فـ الملجأ ، عاوزه طفله تكبر فـ حضنها وبالشكل إللى كان نفسها تربّي بيه بنتها ، أول ما لمحتها حست قلبها إتشدلها أوووى ضمّتها ونزلت دموعها أصرت إن هى دى البنت إللى هتاخدها


وقفوا أمها وابوها مزهولين ومش فاهمين حاجه !!!!

لميس وهي مبتسمه : أقدملكم بنتي #فرح :'))

سمّتها فرح لإنها الفرحه إللى هتملا قلبها وتعوضها عن حرمان الامومه ،، الكل فرح علشانها وخصوصاً امها وأبوها حاسيين ربنا إستجاب لدعائهم وحياة بنتهم هتتبدل لفرح بدخول فرح فـ حياتهم ، وبيدعوا ربنا يصبّر لوجين ويشوفوها هى كمان فرحانه ومبسوطه فـ حياتها


••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••


ملك مهمومه أوووى لحال أخوها ولوجين ، إتكلمت مع لوجين كتيير وحاولت تصبّرها ، جربت تاخدها ويخرجوا بس لوجين بترفض ، حاطه سلوان فـ حضنها ومابتخرجش من بيت أهلها ، بتخاف على سلوان حتى من مروان نفسه !

مش عاوزه حد يقرّب منها لو تطول تخبّيها عن الدنيا كلها مش هتتردد


ملك إقترحت على محمد مادام قرر ياخدهم ويسافروا سفاجا ، يقولوا لمروان يقنع لوجين ويسافروا معاهم عشان تغيّر جو ، المكان هناك روعة والطبيعه إن شاء الله هتخليها ترتاح ابتسامة) ، محمد عجبه الإقتراح جداً وبالفعل قال لصاحبه وصاحبه معندهوش مانع واداله المفتاح على طول


وملك كلّمت مروان ، عجبه إقتراحها ومستعد يعمل أى حاجه عشان يسعد لوجين ابتسامة) ، وبدأ يقنعنها ..... رفضت وبعد معاناة منه هو وملك فـ إقناعها أخيراً وافقت


جهزوا الشنط وملك جهّزت كل اللوازم إللى ممكن يحتاجوها لإنها راحت المكان قبل كده وعارفه مفيش هناك مكان قريب يشتروا منه طلباتهم ابتسامة)

جهزوا وركبوا عربياتهم ، ملك جنب محمد فـ عربيتهم ومعاهم حمزه وحفصه ،، ولوجين ومروان فـ عربيتهم ، قاعده جنبه حاضنه سلوان وشارده فـ الطريق ، ومروان باصصلها وهو مشتاق أووى لبسمتها :'))

وصلوا الشاليه بعد الفجر ، نزّلوا شنطهم وفتح محمد الشاليه ، كان زى ما سابوه آخر مره ، بص محمد لـ ملك وضحك ، إبتسمت ثم تحولت البسمه لضحكه لما إفتكرت أول يوم وصلوا فيه المكان


لوجين كانت تعبانه من الرحله ملك رتبتلها الأوضه بسرعه ، دخلت حطت سلوان فـ حضنها ونامت على طول ، ومروان رتب الشاليه ورص الحاجه مع ملك ومحمد ودخل نام جنب لوجين

وملك ومحمد حصلوه وناموا فـ أوضتهم

لميس من وقت ما جابوا فرح والفرحه مش سيعاها ، وعمر مبسوووط أوووى لفرحتها ^_^

دخل لقاها بتغيّر لـ فرح ^_^ وتجهز عشان مسافرين ابتسامة


لميس بصتله وهى مبتسمه ^_^ : مش عارفه أشكرك إزاى يا عمر :')) إنت رجّعتلى الأمل فـ الحياه ^_^

عمر : لو عاوزانى أكون مبسوط أوعى أشوف الدموع فـ عيونك تانى ابتسامة) عاوز أشوف بسمتك منوره وشك وبس ^_^

لميس: ربنا ما يحرمنى منك أبداا يا حبيبي ♥

عمر : ولايحرمنى منك يا روح قلبي وتأكدى دايماً إن إنتى الأهم عندى من أى حاجه فـ الدنيا ♥


قبّل راسها وساعدها فـ تقفيل الشنط ، أخدوا شنطهم ودّعوا أهل لميس ومشيوا ع المطار ومعاهم الفرح ^_^ ♥

ياسمين ومحى رجعوا من الصعيد فرحانين جداً بالزياره دى ^_^ ومحى وعدهم إن شاء الله يكرروا الزياره ومايطوّلش الغيبه تانى ابتسامة

ومازال بيشكر ياسمين على كل حاجه حلوه عملتها عشانه وعلى كل إحساس حلو عاشه معاها وبسببها

ياسمين : لو حد فينا هيشكر التانى يبقى أنا ، حياتى كلها إتبدلت من يوم ما دخلت فيها ^_^ ♥ أنا كنت عايشه فـ الدنيا زى الأموات بس إنت جيت ورجّعت لقلبي الحياه من تانى ^_^ ♥ ربنا ما يحرمنى منك إنت ومالك أبداا

محى : ولا يحرمنى منكم أبداا يا ياسمينة قلبي :* ♥


ساره خلاص على آخرها وصلت لآخر شهر ومهند وأمه بيساندوها ومتشوقين أووى لولادتها ^_^ ♥


••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••


محمد صحى مالقاش ملك جنبه إبتسم وكإنه عارف ومتأكد هى فين دلوقتى ^_*، بص من الشباك وبالفعل لقاها واقفه ع البحر ♥ ، غسل وشّه ونزلّّها

ملك صحيت بدرى وكعادتها جريت تستقبل الشمس فـ شروقها و تختلس لحظات مع الطبيعه وجمالها المبهر ^_^ ♥

حست براحه نفسيه وهى بتتأمل خلق الله ^_^ ، وإنتبهت على إيد محمد حضناها من ضهرها إبتسمتله ^_^ : صباح الخير يا روح قلبي ♥

محمد : صباح السعاده والفل والورد والياسمين والحب ♥ ^_^ ، كنت متأكد هلاقيكي هنا ^_^

ملك : ^_^ ، فاكر أول مره جينا فيها هنا ^_^

محمد : طبعاً ^_^ مانسيتش ولا لحظة عشناها سوا فـ المكان ده ♥

فضلوا قاعدين ع البحر سوا بيسترجعوا شهر العسل إللى قضوه هنا فـ المكان ده ، إسترجعوا لحظاتهم وكإنها بتحصل دلوقتى قصادهم ، ومع كل ذكرى وضحكه يفتكروها يتسرّب هم وتعب من قلبهم ♥ ^_^ ~

صحيوا كلهم فطروا سوا ، ولوجين بعد الفطار خدت سلوان ودخلت أوضتها ،، مروان فضل يتحايل عليها تروح معاه ع البحر وهى إتحججت إنها تعبانه من السفر ، فـَ اخد حمزه ومحمد اخد حفصه وراحوا ع البحر عشان ينزلوا شويه ابتسامة)


وملك دخلت لـ لوجين الأوضه : ماتيجي نقعد ع البحر شويه يا لوجي ابتسامة) ؟

لوجين : لا يا ملك روحى إنتى انا تعبانه شويه :'))

ملك : لحد إمته ؟!

لوجين : !!!!!!

ملك : لحد إمته هتفضلي ع الحال ده !

لوجين : مش قدارة امسك دموعي

ملك : أنا مش بسألك السؤال ده عشان تعيطي يا لوجين ، مش بيتهيألى بقى كفايه ؟! ليه تضيّعي فرحة قلبك بـ بنتك ؟! وليه تضيعى فرحة جوزك حبيبك بإنه بقى أب ؟! ربنا له حكمه فـِ إن يحصلك كده يا لوجين يبقى لازم تصبرى وترضي وتعيشي حياتك بـ فرحه الحزن عمره ما بيرجع أى حاجه ولا بيداوى وجع القلب بيزوده أكتر :')) ، إفرحى إن ربنا ماحرمكيش من الأمومه ورزقك ببنوته زى القمر ^_^ ، بكره تكبر إن شاء الله قصاد عنيكي لحد ما تجوزيها كمان ^_^

قربت من لوجين مسحت دموعها وقبّلت راسها :* : يلا يا حبيبتي ، إستهدى بالله وقومى نقعد معاهم شويه ع البحر

قامت لوجين غسلت وشّها وطلعت مع ملك ابتسامة) ، محمد عاملهم مكان يقعدوا فيه وحاطط شمسيه ، ملك جابت شنطة سلوان وقالت لـ لوجين تسيبها من إيديها شويه ، والحمدلله محاولة ملك نجحت المره دى ♥

حطوا سلوان جنبهم وبيتفرجوا على محمد ومروان وهم بيلعبوا مع حمزه وحفصه ♥


إبتسمت لوجين ومروان شايل حفصه وبيجرى بيها، إتخيلت سلوان لما تكبر كده وتملا حياتهم فرحه ، بصت عليها وهى نايمه جنبها وإبتسمت اووى ^___^

مروان كان بيلعب مع عيال أخته وأول ما لمح لوجين مع ملك فرح إنها أخيراً وافقت تخرج بره الشاليه ^_^ ،
راحلهم : لوكى مين القمر إللى قاعده جنبك دى مش تعرفيني طيب ^__* ؟!

إبتسمت لوجين ^_^ ، ملك : أعرفك يا سيدي دى الأنسه لوجين ^_^ ؟

مروان : نعم !!! الأنسه احلى ابتسامة!!

ضحكت لوجيناحلى ابتسامة


مروان : بس تعرفى إن الآنسه دى ضحكتها تجنن ، تسمحيلي بقى أخطفها ساعه كده ونرجع


وقبل ما ترد عليه كان ماسك لوجين من إيديها وبيجري بيها ،

لوجين : مروااان بالراحه بطّل جنااان احلى ابتسامة

وهو بيجرى ولا هامه كلامها ...

وأخيراً وقف ،، بصّلها بفرحه : أصلك ما تتخيليش أنا فرحان أد إيه دلوقتى وأنا شايف ضحكتك ^_^ نفسي أطييير انا وانتى وبس :')) ♥

لوجين : أنا اسفه يا حبيبي إنى ضيّعت فرحتك بـ سلوان وضايقتك الفتره دى كلها غصب عنى والله انا

قاطعها : ممكن بلاش إعتذرات وبلاش نفتكر أى حاجه حصلت ، ممكن بقى نفرح شويه عشان خاطرى ♥ ؟؟

إبتسمت لوجين قربت وسندت راسها فـ حضنه ♥ ، قبّل راسها :*

مروان : فاكره رحلة العين السخنه ؟

قامت من حضنه وضحكت : مممم قصدك لوجين الطايشه هه !!

مروان : ههههههههههههه قطع لسان اللى يقول على حبيبتي كده :P لا وإيه كنت فـ عز عصبيتي وخوفى عليكي ولسه ضاربلى اتنين ومطوه بقى واكشن ايه تطلعيلي بجملتك إللى تحرق الدم إنت مش ممكن إنت عملتها إزاى دى ههههههههههههههه (وهو بيقلد صوتها )

لوجين : ههههههههههههههههه الله بقى ما خلاص

مروان : يا سلام على روح قلبي وهى مكسوفه ^_^ ♥

بصتله وإبتسمت ^_^ ، بصّلها وإبتدت لغة العيون تحكي ♥ ~

فجأه وقف مروان : ثانيه واحده خليكي زى ما إنتى

راح الشاليه بسرعه جاب لوحه وقلم ورجع ،، إستغربت لوجين : إنت جبت اللوحه دى منين !!!

مروان : ما انا كنت عامل حسابى إنى هشوف قمر طالع وسط النهار لازم أرسمه ^_^ ♥

لوجين : ^____^

مروان : إثبتى بقى عشان اعرف ارسم القمر لو سمحتى ^_^

إبتسمت لوجين وبدأ مروان يرسمها ويخّرج كل طاقته ،،،، إتلاشت كل لحظة حزن مرت الفتره اللى فاتت فـ سرحانه فـ ملامحها إللى آسره قلبه ♥ ابتسامة)

محمد مستمتع أووووى باللعب مع حمزه وحفصه وبيضحك على ردة فعلهم أول ما شافوا المايّه لإنهم أول مره يروحوا البحر ♥ ^_^ ، مقضيها لعب معاهم وتصوير وملك شالت سلوان وراحت تتفرج على محمد وهو بيلعب مع حمزه وحفصه ^_^ ، وباصه على مروان ولوجين بفرحه ^_^ وبتتمنى من ربنا يديم الفرحه لقلبهم وحياتهم ♥ ~


••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••


كانوا ناويين يمدوا رحلتهم كمان اسبوع لكن وصلهم خبر إن ساره ولدت ابتسامة فإضطروا يرجعوا ...

أول ما وصلوا محمد وملك راحوا عند ساره ، شال محمد إبنها وهو فرحان اووى علشانها ^_^ ♥


محمد : مش قلتى هتجيبى واد شبهى يا بت جيباه شبه جوزك ليه هه >.<

ضحكوا :باضحك

ساره : معلش بقى يا حمود الولد الجاى إن شاء الله ^_^ ♥

محمد : أيوه أيوه يا بكّاشه ماشى ، سمتوه إيه ؟

مهند : مصعب ^_^

ملك : ما شاء الله تبارك الله ، إسمه حلو أووى ، ربنا يبارك فيه ويحفظه من كل سوء ويجعله ذريه صالحه يــا رب ♥

ساره ومهند : آميين ^_^ ♥


••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••


حياة كل إتنين الحمدلله مستقره ♥


لميس حياتها إتملت فرح ، وبتقوم بواجباتها مع فرح زى أى أم ♥

ومتشوقه اوى تشوفها بتكبر قصاد عنيها وتسلّمها لعريسها كمان ^_^ ♥

وعمر مبسووط أووى من الفرحه اللى شايفها فـ عيون حبيبته

لوجين أول ما رجعوا من رحلتهم إتفاجئت بشقه جديده فـ مكان غير إللى كانوا فيه خالص ^_^

مروان مجهّز كل حاجه من قبل ما يسافروا جاب الشقه وضبطها وملك ساعدته فـي فرش الأثاث وعملها مفاجأه حلوه لـ لوجين ^_^

فرحت اووى وقررت تتناسى وتعيش حياتها بسعاده مع جوزها وبنتها ^_^ ♥

ياسمين ومحى عايشين حياه مستقره وسعيده وسر سعادتهم هى شقاوة مالك وطعامته ^_^ ♥


الود والحب زاد بين ساره ومهند بوصول الأستاذ مصعب ^_^ وإتفقوا يعملوا كل إللى يقدروا عليه عشان يربّوه تربية صالحه ترضي ربنا ♥

أما عن محمد وملك ^_^ فـَ هم الحمدلله عايشين حياه مستقره وطبيعي تكون كده لإنهم عايشينها فـ طاعة ربنا ^_^ ♥

ومستمرين فـ تحفيظ حمزه وحفصه القرآن وزرع قيم وأخلاق الدين فـ قلبهم من صغرهم ^_^ ♥

#بعد_مرور_سنتين !!!!


أول ما وصلوا محمد وملك راحوا عند ساره ، شال محمد إبنها وهو فرحان اووى علشانها ^_^ ♥


محمد : مش قلتى هتجيبى واد شبهى يا بت جيباه شبه جوزك ليه هه >.<

ضحكوا :باضحك

ساره : معلش بقى يا حمود الولد الجاى إن شاء الله ^_^ ♥

محمد : أيوه أيوه يا بكّاشه ماشى ، سمتوه إيه ؟

مهند : مصعب ^_^

ملك : ما شاء الله تبارك الله ، إسمه حلو أووى ، ربنا يبارك فيه ويحفظه من كل سوء ويجعله ذريه صالحه يــا رب ♥

ساره ومهند : آميين ^_^ ♥


••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••


حياة كل إتنين الحمدلله مستقره ♥


لميس حياتها إتملت فرح ، وبتقوم بواجباتها مع فرح زى أى أم ♥

ومتشوقه اوى تشوفها بتكبر قصاد عنيها وتسلّمها لعريسها كمان ^_^ ♥

وعمر مبسووط أووى من الفرحه اللى شايفها فـ عيون حبيبته

لوجين أول ما رجعوا من رحلتهم إتفاجئت بشقه جديده فـ مكان غير إللى كانوا فيه خالص ^_^

مروان مجهّز كل حاجه من قبل ما يسافروا جاب الشقه وضبطها وملك ساعدته فـي فرش الأثاث وعملها مفاجأه حلوه لـ لوجين ^_^

فرحت اووى وقررت تتناسى وتعيش حياتها بسعاده مع جوزها وبنتها ^_^ ♥

ياسمين ومحى عايشين حياه مستقره وسعيده وسر سعادتهم هى شقاوة مالك وطعامته ^_^ ♥

الود والحب زاد بين ساره ومهند بوصول الأستاذ مصعب ^_^ وإتفقوا يعملوا كل إللى يقدروا عليه عشان يربّوه تربية صالحه ترضي ربنا ♥

أما عن محمد وملك ^_^ فـَ هم الحمدلله عايشين حياه مستقره وطبيعي تكون كده لإنهم عايشينها فـ طاعة ربنا ^_^ ♥

ومستمرين فـ تحفيظ حمزه وحفصه القرآن وزرع قيم وأخلاق الدين فـ قلبهم من صغرهم ^_^ ♥

#بعد_مرور_سنتين !!!!

هناك تعليق واحد:

  1. Sega Genesis VHS VHS VHS VHS - Videodl.cc
    I have the original, Sega Genesis VHS VHS VHS VHS DVD and can even use the download youtube videos CD to play a few of the older Genesis games on a PC.

    ردحذف