الخميس، 17 يوليو 2014

الحلقة 33 - الجزء الثالث

وقفنا الحلقة إللى فاتت عند أما

قفلت لوجين مع مروان وبتحط الموبايل فـ الشنطه وهى نازله شبك طرف العبايه فـ رجلها إختل توازنها حاولت تسند ع الدرابزين لكن للإسف مالحقتش ووقعت لوجين من أول سلمه لحد الأخيره

أول ما وقعت حاولت تصرخ لكن صوتها مابيطلعش ،، بوهن رفعت إيديها وتحسست بطنها وحست بـ بلل مش عارفه إيه ده رفعت إيديها ولقتها غرقانه دم ، نزلت دموعها ورددت بوهن : إبـ إبنييي بدأ جسمها يرتجف وعنيها تتقفل ، مش شايفه أى حاجه قصادها ولا قادره تتحرك ولاحتى قادره تتنفس ،دقايق وكانت فـ عالم تانى

مروان واقف عند العربيه ومتعصب لتأخير لوجين ، بيتصل بيها ومابتردش ، قفل العربيه وطلع يشوفها إتأخرت ليه ، وأول ما وصل لـ الدور إللى فيه شقتهم إتصدم بـ لوجين ممدوده ع الأرض وغرقانه فـ دمها ،صرخ : لوجيييييييييييين مفزوعة

بسرعه شالها وجرى بيها ع العربيه وساق بأقصى سرعه لأقرب مستشفى
جرى فـ قسم الطوارئ زى المجنون بيدور على حد يلحقها ، شايلها وبيصرخ : بســـرعـــه مراتى بتمووووت ، أخدوها منه وسابوه واقف بيبكي زى طفل شايف أمه بتموت قدام عنيه ومش قادر يعمل أى حاجه ~

لميس كل ما تيجي تقول لعمر على نتايج التحاليل حاجه توقفها وقررت هتقوله لما ترجع من مصر بإذن الله ، ودّعها فـ المطار وقالها هيحصلها بعد يومين إن شاء الله ، قاعده وجنبها واحده حامل ، بصت لبطنها وإبتسمت والدموع فـ عنيها :')) ، ولقت عنيها غصب عنها كل شويه تبص على بطنها لدرجة إنها أخدت بالها وإبتسمت لـ لميس : عقبالك

ظهر شبه إبتسامه على شفايف لميس : مِرسي :'))

طلّعت من شنطتها كتاب أهه تحاول تشغل نفسها عن وجع قلبها :'))

وصلت طيارتها الصبح ، راحت على بيتهم و إستقبلتها أمها بترحاب بس حاسه إن بنتها مش طبيعيه فسألتها : إنتى كويسه يا لميس ؟
لميس : أيوه يا ماما الحمدلله يا حبيبتي :')) ، بقولك إيه يا ماما هدخل أنام شويه عشان اصحى فايقه واعدى على لوجي فـ البيت أطمن عليها وأهدّيها شويه لإنى عارفه أكيد هى متوتره :'))
أمها : اه يا حبيبتي دى موريه جوزها الويل ومش بتنيمه من الخوف والقلق إدخلى نامى عشان عوزاكى تروحيلها بدرى أكيد إنتى اكتر واحده هتقدر تطمنها
لميس : إن شاء الله يا حبيبتي :'))

دخلت ، حطت راسها ع المخده وبتتحايل ع النوم يزورها شويه :'((( ، فضلت ع الحال ده تفكيير تفكيير لحد ما سمعت آذان الظهر ، قامت صلّت وأول ما راسها لمست الأرض إنسابت دموعها

خلّصت صلاه وحست براحه نفسيه ، إتناولت الموبايل وإتصلت بـ لوجين ، بيديلها جرس بس لوجين ما بتردش ! .... لميس (معقوله نايمه !! ))

لبست لميس وخرجت من اوضتها : ماما أنا هروح أقعد مع لوجي شويه
أمها : طيب يا حبيبتي وقوليلها أمك بتقولك حطى فـ الشنطة إللى جهزتها لـ الولاده الطقم إللى قالتلك عليه
لميس : حاضر يا ماما

شنطة لوجين واقعه ع السلم والموبايل فيها بيرن ،، ولميس بتتصل ومستغربه إن لوجين كل ده ناميه ومابتردش !

وصلت لـ بيت لوجين ، دخلت العماره ،طلعت السلالم ، لسه هتحط رجلها على أول سلمه فـ الدور إللى فيه شقة أختها ولقت دم ع السلم

لميس : (( إيه ده دم ؟؟!! ))
بصت لآخر الدم ده وإتصدمت أول ما لقت شنطة لوجين ، جريت ومسكتها عشان تتأكد وبالفعل لقتها شنطة أختها : مش ممكن لوجـــين !!
جريت ع الشقه ضربت الجرس وهى بتتصل بـ مروان و مروان مابيردش ~

مروان بعد ما أخدوا لوجين منه حس بضياع ساند ع الحيطه ومش قادر يقف على رجليه

باصص ع الأوضه إللى فيها لوجين وشايف الممرضات والدكاتره بيجروا داخلين طالعين عندها

قعد فـ الأرض وقلبه بيصرخ و يردد مع كل دقه يـا رب يـا رب يـا رب يـا رب يـا رب يـا رب يارب

لقاهم خارجين بـ لوجين وبيجروا بيها على أوضة تانيه جرى مروان
وسأل الدكتور : خيـ خير خير يا دكتور ؟!
الدكتور بإستعجال : خير إن شاء الله يا أستاذ
مروان : طاب إنتوا واخدينها فين ?!!!!
الدكتور : العمليات
مروان : طاب يا دكتور هى كويسه ؟؟
الدكتور : للأسف حالتها هى والجنين فـ خطر وهنحاول ننقذ حد فيهم
مروان : إنا لله وإنا إليه راجعون ، إنقذوا الأم مهما كان التمن يا دكتور أرجوكم
الدكتور : شد حيلك وإدعيلها !
مروان : يـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــا رب

واقف بيبص عليها لحد ما دخلوا بيها أوضة العمليات ، موبايله بيرن فـ جيبه وهو ولا وهو هنا فـ عالم تانى مش داري بأى حاجه حوليه زى إللى غايب عن الوعى

لميس نزلت ولسه بتتصل بمروان ومابيردش ، فكّرت إن لو لقدر الله حصل حاجه لـ لوجين أول مكان هيفكروا فيه هو أقرب مستشفى لبيتهم وعلى طول راحت على أقرب مستشفى سألت فـ قسم الطوارئ وقالولها إن الحاله دى جت هنا فعلاً و دخلت العمليات ، سألت عن مكانها وجريت لقت مروان واقف جنب الأوضه ندهت : مروان !

مروان وقف جنب أوضة العمليات وحاسس إن الضي بيروح من عنيه وأنفاسه بتتسحب ، بيفتكر إمبارح وهم بيضحكوا سوا ، سامع ضحكتها فـ ودانه ،حاسس بلمسة إيديها ، حاسس براسها وهى مدفونه فـ حضنه ،

لسه سامع جملتها : أنا خايفه أوى يا مونى من الولاده حاسه إنى هموت وأنا بولد

مروان : أخص عليكي يا لوجي إيه الهبل إللى بتقوليه ده ما اسمعكيش تقولى كده تانى لو سمحتى >.< ،،،، لوجين أنا ما أقدرش أعيش فـ الحياه دى لحظة واحده من غيرك ♥ :*

بص على أوضة العمليات وقال بصوت متهدج : أيــوه أيــوه أنـ أنا ما أقدرش أعيش لحظة واحده من غيرك أرجوكي ما تسبينيش يا لوجين :'(مش قدارة امسك دموعي

قربت منه لميس ، بصلها من غير كلام ودموعه نازله زى السيل :'( :'( :'(
لميس بفزع : إيه إللى حصل يا مروان يا خبر ؟؟؟!!!
مروان : لميس أرجوكي أدخلى مع الدكتور شوفي حالتها إعملى أى حاجه يا لميس :'(
لميس بخوف : طيب فهمنى حصلها إيه ، هى وقعت من ع السلم :'(( ؟؟؟؟!!!

هز مروان راسه بأيوه :'(

لميس : لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم

سابته لميس ودخلتلها أوضة العمليات بعد إصرار شديد منها عشان يدخّلوها ، ومروان لسه واقف بره وبيدعي ربنا ينجيها :'( ~

••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••

ملك خلّصت شغلها رجعت غدّت محمد ، دخل يريّح شويه وإستأذنت منه هتعدّى على لوجين إتصلت بـيها عشان تعرف هى فـ البيت ولا لأ ولوجين ما بتردش !

كلمت مروان وأول ما سمع النغمه إللى مخصصها لملك رد بسرعه

ملك : مونى حبيبي هى لوجي فـ البيت ولا لأ كنت عاوزه أعدى عليها ومابتردش ع الموبايل ؟؟!
مروان : مش قدارة امسك دموعي
سمعت ملك أنينه : مروان إنت كويس :O ??!!
مروان : أنا ضايع ومحتاجلك أوووى يا ملك :'(
ملك: مروان مالك :O ???!!!
مروان : لوجين وقعت من ع السلم وهى فـ أوضة العمليات دلوقتى :'(
ملك بفزع : إيييييييييييييييييييييييه مستفاجأة !!! لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم إنتوا فـ مستشفى إيه :'( ؟؟!!!

قالّها مروان على إسم المستشفى وبسرعه صحّت محمد أخدها وراحوا ع المستشفى

أول ما شافت منظر مروان قصادها حست قلبها واجعها أووى جريت عليه ومن غير كلام ضمته فـ حضنها ♥

مروان وهو بيبكبي : لوجين يا ملك :'( لو حصلّها حاجه انا هروح فيها :'(
ملك : إهدى يا روح قلبي ما تقولش كده إن شاء الله لوجين هتبقى بخير :'( ♥

محمد راح ودّى حمزه وحفصه عند أمه عشان ملك تقدر تقف جنب مروان ،،،الكل عرف وجم ع المستشفى ،، مرت ساعات ولوجين لسه فـ العمليات طلبوا نقل دم ومروان اتبرع هو وأبوها ،، وفضلوا منتظرين بره بخوف وحسره ، وأكتر إتنين أمها ومروان واقفين وسطهم زى إللى غايبين عن الوعى وأبوها متماسك وبيحاول يهدّى أمها هو ولينا وأم مروان وملك ومحمد بيحاولوا يصبّروه :'(

وأخيييراً خرجت لميس تطمنهم ،، جري عليها مروان : لميس طمنيني ؟؟!!!

لميس : الحمدلله ولدت على خير ، بنوته زى القمر ما شاء الله :'))

تنفسوا الصعداء

مروان : ولوجين :'( ؟؟؟!!!!
لميس : لوجين هتبقى كويسه إن شاء الله بس المشكله يعني يا مروان
مروان: مشكلة ايه ؟؟؟!!
لميس : إضطرينا نشيل رحم لوجين حزينة
كلهم : إييييييييييييييه لا مش معقول !!!
مروان : إنا لله وإنا إليه راجعون :'( ، طيب المهم طمنيني لوجين كويسه ؟؟!!
لميس : لسه مافاقتش يا مروان والبنوته إتحطت فـ الحضّانه
خرج الدكتور إللى كان مع لميس فـ العمليات ، فين زوجها ؟
مروان : أيوه يا دكتور خير ؟
الدكتور : كان المفروض نمضّي حضرتك على إقرار قبل ما نشيل الرحم عشان نخلى مسئوليتنا بس دكتوره لميس أصرّت نلحقها الأول وقالت على مسئوليتها فـ
قاطعه مروان : هى أدرى بالحاله منّى يا دكتور ومش مهم الرحم المهم لوجين تبقى كويسه :'( ♥
الدكتور : الحمدلله زوجتك وبنتك نجوا بمعجزه من عند ربنا
مروان : الحمدلله :'))

مشى الدكتور ومروان بص على لوجين وهم حاطينها فـ غرفة العناية ، غمض عنيه وحط إيديه على قلبه عشان الوجع يسكت :'( ، راح ع الحضّانه وبص على بنته ولقي نفسه وسط السيل اللى نازل من دموعه بيبتسم :'') ،سجد سجدة شكر لله ♥ :'((

ونزل على طول صلّي ركعتين شكر وختمهم بدعاء لـ لوجين ربنا يقوّمها بالسلامه ويصبّرها :'((

رغم إن كلهم إتصدموا فـ الأول بس فرحوا جداً إن ربنا نجّي بنتهم من الموت ، وقفوا عند الحضّانه يبصوا على الكائن الصغير اللى نجى من براثن الموت بقدرة الله العزيز المقتدر :')) ♥

سمحوا لمروان يشيلها، أول ما مسكها حس وكإن لمستها طبطبت على قلبه :')) ، قبّل راسها وإيديها وقرب من ودنها يأذن بدموعه :'(( ♥

مروا 3 أيام ولوجين لسه فـ العنايه المشدده وبنتهم فـ الحضّانه ، وهم رايحين جايين عليهم فـ المستشفى أما عن مروان فهو مابيمشيش من المستشفى ليل نهار هناك قرر مش هيمشى غير ولوجين وبنته معاه :'(( ♥ ♥

وأخيراً فاقت لوجين، مروان كان لوحده فـ المستشفى أول ما شاف عيونها مفتّحه حس الحياه دبت لقلبه من تانى ^_^

فرحوا جداً وقرروا محدش هيجيبلها سيرة شيل الرحم دلوقتى هيسيبوها تفرح ببنتها وبس :'))

نقلوها أوضة تانيه ودخل مروان بيبتسم أوووى والدموع فـ عنيه :')) ، مش مصدق إنه شايف لوجين قصاده وبسمتها منوّره وشّها ، جري من غير كلام وضمها أوووى وهى مبتسمه بوهن ♥

مروان بيقبّل إيديها :* : حمدلله على سلامتك يا روح قلبي ♥ :'))
لوجين : الله يسلمك يا عمرى أنا خفت أووى يا مروان وخفت اكتر واكتر ع البيبي وأول ما فقت ومالقتهوش جنبى كنت هتجنن بس الممرضه إللى هناك قالتلى إنها بنوته وفـ الحضّانه مش كده ^_^ ؟
مروان : أيوووه يا روحي بنوته زى القمر ما شاء الله طالعه لأمّها ^_^
لوجين : الحمدلله ^_^ ، أنا إيه إللى حصلى يا حبيبي مش فاكره بس غير إحساس الألم والعذاب إللى شفته
مروان : ممكن ما نسألش فـ إللى فات خالص ؟!! المهم دلوقتى إنتى بخير وبس ^_^ يا أم مريم ♥
لوجين : ^_^ الله حلو أوووى لقب أم مريم ده ♥ ، نفسي أشوفها أووى يا مروان :'(( عشان خاطرى هاتوها او انا اروحلها :'(
مروان : ممنوع يخرّجوها يا حبيبتي حالياً وإنتى مش هينفع تمشى على رجلك دلوقتى
لوجين :مش قدارة امسك دموعي

صعبت على مروان وماهنش عليه يشوفها زعلانه وعلى طول شالها وراح بيها ع الحضّانه وهى فرحانه أووى عشان هتشوف بنتها ^_^ ♥
وقفت ومروان شايلها بتتأمل بنتها ودموعها نازله :'(( ♥

مروان : دموع لييه بقى دلوقتى يا لوجي حزينة ؟؟!
لوجين : تعرف إن أكتر حاجه كنت خايفه عليها هى إنى أفقدها :'( ! ولحظة ماوقعت آخر حاجه فكراها إن قلبي كان بيدعي ربنا ينجّيها حتى لو انا اللى هروح فيها مش مهم :'(
مروان : بس يا حبيبتي ما تقوليش كده الحمدلله ربنا مافيش أكرم منه نجاكم إنتوا الإتنين :')) ♥

كعادتها دفنت راسها فـ حضنه ، غمض عيونه وقلبه بيحمد ربّه إنه نجّاها وروحه رجعتله بعد ماكان ميت بلا موت وحيّ بلا حياه :'(( ♥

كلهم وصلوا بشوق ع المستشفى أول ما عرفوا إن لوجين فاقت ، وطبعاً كلهم متفقين محدش يجيب سيرة لـ لوجين عن الرحم على الأقل دلوقتى !
••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••

بعد ما قضّوا اليوم فـ المستشفى مع لوجين مشيوا وسابوا مروان بايت معاها ، فضتله مكان جنبها نام فيه وهى نامت فـ حضنه :')) ♥ ~

مروان ساب لوجين نايمه ونزل يصلّي ويجيب كوباية قهوه من تحت عشان مصدّع ، وقبل ماينزل راح لـ مريم بص عليها شويه ونزل :'))

صحيت لوجين ولقت ممرضه بتغيرلها المحلول إبتسمت لوجين ، إبتسمتلها الممرضه
وقالت : حمدلله على سلامتك يا مدام
لوجين : الله يسلّمك

_ الحمدلله إن ربنا نجاكى إنتى وبنتك كنتى جايه يا حبيبتي على إيد جوزك وبيجرى لامؤاخذه زى المجنون شكله بيحبك أوى ^_*
لوجين : ^_^ ♥
_ ربنا يهنّيكم ،، بس أوعى تزعلى أبداً ده انا والله ليا بنت خاله رحمها إتشال والعيل مات إنتى احمدى ربّك إن البنت نزلت سليمه قبل ما يشيلولك الرحم
أول ما سمعتها لوجين بصت بصدمه مستفاجأة: رررحم إيه إللى بتتكلمى عنه ؟؟!!!
إرتبكت الممرضه كان بتحسبها عارفه ، وفـ اللحظه دى دخل مروان : إنتى صحيتي يا روحي
بصت لوجين وهى جاحظه عنيها : مـ مروان الكلام إللى بتقوله الست دى صحيح :O ?!!
مروان : كلام ايه يا حبيبتي ؟؟!!!
لوجين : أنا أنا إنتوا شلتولى الرحم مستفاجأة?!
ومن غير ما يرد شافت الإجابه فـ عيونه وبدأت الدموع تنزل من غير كلام محرجة
هربت الممرضه على بره بعد ما مروان بصلها بنظره تنم على إنه هيقتلها >.< ،قرّب منها وضمّها لحضنه

لوجين : مروان أنا مش هخلف تانى :'( !!!!!! لييييه يا مروان سمحتلهم يعملوا كده لييييه :'(
مروان : إيه يا لوجين فين الرضا بقضاء ربنا ؟!! همّ عملوا كده يا حبيبتي عشان ينقذوا حياتك مش مهم يا لوجين ربنا مفيش أكرم منه نجّا بنتك وماحرمكيش من الامومه :'))

بيكلّمها وهى فـ عالم تانى رجعت فلاش باك ليوم ماكانوا قاعدين سوا

لوجين : إنت نفسك نخلّف كام بيبي ؟؟
مروان : ممممممم بصى على أد ما تقدرى دسته إتنين تلاته ماتعديش يعنى عاوز أتكعبل فـ عيال طول ما انا ماشى

لوجين : ههههههههههههه يا خبر يا مفترى ، أه وهى الرجاله بتتعب فـ حاجه حضرتك >.< ، بس عموماً انا كمان بحب الأطفال وإن شاء الله ربنا يقدّرنى وأجيبلك دسته يا سيدى

مروان : إن شاء الله ^_^
لوجين : إنت نفسك يكونوا ولاد ولا بنات بقى ^_^ انا بحب البنات اوووووووى ♥
مروان : مممممم هو كل إللى يجيبوا ربنا كويس طبعاً بس انا نفسى اووى فـ لد وباقى الدسته بنات براحتك
لوجين : إيه ده إيه ده هو إنت من الناس إللى بتحب خلفة الولاد عن البنات دى >.<
مروان : بلاش مخ تخين إنتى كمان بقولك عاوز ولد والباقى بنات براحتك
لوجين : إشمعنه يعنى :/ ؟!
مروان : عشان لو حصلّى حاجه يكون هو راجلكم وسندكم فـ الدنيا إنتى وأخواته ^_^
لوجين : إخص عليك يا مروان ماتقولش كده >.< ربنا مايحرمنى منك أبداا يا روح قلبي ♥
مروان : ولايحرمنى منك أبدااا يا كل ما ليّا
لوجين : خلاص إن شاء الله كل سنتين نجيب بيبي يريحك كده ههههههههه
مروان : تمام أووى
لوجين : أه ما أصل أرنبه انا صح ههههههه !!!
فـ حضنه وسامعه صوت ضحكهم ، فضلت تردد : انا مش هجيب ولد مش هجيب الدسته انا مش هخلّف تانى اصلاً أنا أنا تعبااااانه أووووى آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه
بدأت لوجين تصرخ وتتشنج ومروان مش قادر يسيطر عليها ،نده لـ الدكتور بسرعه إدّالها حقنه مهدّئه ،، نامت -_- وخرج مروان برّه وهو بيتخانق عشان الممرضه قالتلها وبالطريقه دى >.<
.
.
.
أهلهم أول ما عرفوا من مروان إللى حصل راحوا ع المستشفى ، فاقت لوجين ومابتتكلمش باصّه بصدمه وبس :O

سلّموهم البنت من الحضّانه ، راح مروان جابها عشان لوجين تخرج من حالتها بشوفتها :'))
لوجين بصّالهم ولـ بنتها وبتدعى فـ سرّها :
((اللَّهم ارِضني بقضائك :'( اللهم ارزقني الصبر و السلوان ،، اللهم ارزقني الصبر السلوان اللهم ارزقني الصبر و السلوان زعلانة و باعيط ))

وخرجت من دعائها على صوت أبوها : ربنا يباركلكم فـ مريم ويحفظها من كل سوء ♥
ردت لوجين : سلوان زعلانة و باعيط

بصّولها ومش فاهمين قصدها ،،

بصت لـ مروان : بنتي إسمها #سلوان
مروان : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لوجين : ناولنى سلوان يا مروان ، هى إللى هتنسيني كل هم وألم هى حته من قلبي أنا :'(

ناولهالها مروان وهو بيمسح دموعه :'( ♥

ضمّتها لحضنها أووووى وغمضت عنيها ولسه قلبها بيدعي ربنا يصبّرها ويحفظ بنتها من كل سوء
••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••
عمر نزل مصر قبل ميعاد سفره لما لميس حكتله عن إللى حصل لـ لوجين

إستقبلته فـ المطار وراحوا بيت اهلها ، كانوا كلهم فـ المستشفى ، حطتله يتغدّى وقعدت جنبه بتحكيله عن إللى حصل بالتفصيل حزينة

عمر : لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم ، الحمدلله إن ربنا نجّاها يا لميس بس إعذروها فـ إللى عملته وإللى هتعمله كمان !!
صعب جداً على أى أنثي وخصوصاً سنّها لسه صغير زى لوجين إستيعاب حاجه زى كده وصعب جداً عليها إستيعاب إنها مش هتخلف تانى !! ربنا يصبّرها
لميس حست إنها لازم تقول لـ عمر دلوقتى ، إتشجعت : عمر ?!
عمر وهو بياكل : نعم يا حبيبتي ♥ ؟
لميس : أنا كنت عاوز أتكلم معاك فـ موضوع مهم
عمر : إتفضلي كُلّي آذان صاغيه ^_^
لميس : نتيجة التحاليل إللى قولتلك هعملها ظهرت
عمر : طيب تمام الحمدلله خير ؟!
لميس وهى بتصارع دموعها : عمر أنا أنا مش هخلّف :'(
ساب المعلقه من إيديه وبصّلها وعلى وشه علامات إستفهام ؟؟!!!!

لميس : أيوه أنا مش هخلّف أنا عقيمه :'(

شرحتله نتايج التحاليل ، وهو رغم الصدمه تماسك ومابيّنش ، قرب منها

وضمها من كتفها : جرى إيه يا دكتور هو أنا إللى هقولك يعني إن العلم والطب تقدموا ودلوقتى فيه عمليات بسهوله جداً !!

لميس : أنا عارفه يا عمر بس انا ادرى واحده بحالتى وإنت عارف أنا عملت قبل كده دراسه كامله عن الموضوع ده وللأسف نسبة نجاح أى عمليه ضعيفه وانا مش مستعده أعلق نفسى بأى أمل كدّاب :'(

عمر وهو بيمسح دموعها♥ : طيب يا حبيبتي نقول الحمدلله ، ده قضاء ربنا وكان ممكن يا ستى تخلّفى والعيل يطلّع عينك وعيني ويكرّهنا فـ الخلفه كلها أو كان ممكن تخلّفى طفل وتتعلقى بيه وبعدين يموت او كل ما تخلّفى طفل يموت منك أو كنتى فقدتى حد عزيز وغالى اووى عليكي وفضلتى عايشه بألم الفراق ده !!!أكيد وقتها هتكون المصيبه أعظم !!
ربنا لما بيمنع حاجه عننا ده معناه إن ربنا له حكمه فـ كده ومخبيلنا الأحسن ♥

بصتله والدموع فـ عنيها وميّلت راسها فـ حضنه :'( ♥ وهو ضاممها ومبتسم رغم إن ورا البسمه كواليس ألم وصدمه صعبان عليه

••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••
خرجت لوجين من المستشفى وأول ما وصلوا عمارتهم ، لوجين سبقت مروان وهى شايله سلوان ♥
أول ما وصلت لـ السلم إفتكرت كل حاجه حصلت ولقت نفسها واقفه بتبكي ومش قادره تتحرك خطوه زيادهزعلانة و باعيط

جه مروان ضمّها من كتفها وقبّل راسها :*

لوجين : مروان ارجوووك انا مش عاوزه أطلع الشقه عشان خاطرى ودّيني عند ماما لحد ما ارتاح انا مش قادره استحمل :'(
مروان : خلاص إللى يريّحك يا روحى ♥ :'))

أخدها وودّاها عند أهلها لحد ما ترتاح ♥ ، ورجع البيت وهو حاسس بوَحشه :'(( ، دخل إتوضّي وصلّي شكر لله ودعا ربنا يصبّر لوجين وحياتهم ترجع زى الأول وأحسن :')) ♥ ~

••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••

ياسمين بعد ما إتطمنت على لوجين إقترحت على محى يسافروا وافق وقالها تختار المكان إللى يعجبها فـ أى مكان فـ العالم وهو هيوديها وفاجئته بإجابتها : عاوزه أروح الصعيد ^_^
محى : ملخبطة !!!! إشمعنه يعنى ؟!
ياسمين : نفسى أزور الصعيد أووى ^_^ عاوزه أشوف أهل جوزى وكمان مالك لازم يشوف أهل باباه ويشوفوه وأكيد يعنى الصعيد وحشتك مش كده ^_^ ؟
إبتسم محى وقبّل راسها :* : تمام يا حبيبتي إجهزوا عشان نروح بكره إن شاء الله

جهّزت ياسمين الشنط وتانى يوم راحوا ع الصعيد وإستقبلوها هى ومالك أحسن إستقبال وكانوا فرحانين أووى بشوفتهم وشوفة محى إللى طال غيابه عنهم :')) ~

عرّفها محى على كل أهله من أكبرهم لأصغرهم وورالها أماكن ذكرياته وهو صغير وأوضته وكل حاجه مرت بيه فـ الصعيد ^_^
كان مبسوط اووى من الزياره دى وشكرها على إقتراحها إللى رجعه لأيام رغم المعاناة إللى كانت فيها بس حملت فـ طيّاتها ذكريات محببه لقلبه ♥ ^_^ ~
••••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●•• •••••

لوجين قعدت عند أهلها بيحاولوا يخرّجوها من حالتها وهى محتفظه بألمها لنفسها ومابتشكيش ولا حتى بقت تبّكي :'((
الحاجه الوحيده اللى بتنسيها أى ألم فـ الدنيا هى وجود سلوان فـ حضنها :')) ♥ حاسه إن حياتها بقى ليها طعم :')) ، وحمدت ربنا إنها ماتحرمتش منها :'))

أجازة عمر ولميس خلصت والمفروض يسافروا ، وعمر قرر مش هيسافر قبل ما يفرّح قلب لميس ،،حجزوا وإتفاجئت إن عمر أجّل السفر أسبوع كمان
لميس : عمر إنت أجلت السفر ليه ؟؟
عمر : عشان فيه حاجه ضروريه لازم أعملها الاول عشان نقدر نسافر ^_^

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق